”Miksei tuosta uimakopista voisi tehdä kahvilaa…?”

Hangon Vohveli -brändi syntyi yrittäjäpariskunta  Leena ja Aarno Törmälän halusta tuoda lisää positiivista yritystoimintaa Hankoon. Uimakoppiaiheisen Vohvelikahvilan ensimmäinen kesä Hangon Itäsatamassa oli menestys – ja jatkoa on luvassa.    

Uimakopin muotoiset vohvelit saivat ansaitsemansa myyntialustat Data-Matesta

Hangon Vohvelin brändi-ilmeen ytimessä on uimakoppi. Vahva sinivalkoinen väritys on pirteä ja huomiota herättävä. Yrittäjille oli alusta asti selvää, että brändi-ilme näkyy kaikessa yrityksen toiminnassa. Siksi vohvelitkin ovat uimakopin muotoisia ja ne tarjoillaan varta vasten suunnitelluilla alustoilla, jotka toistavat brändin ilmettä. Näyttävyyden lisäksi yrittäjille oli myös tärkeää löytää ympäristöystävälliset ratkaisut tuotteiden myyntiin.  Sopivaa toimittajaa vohvelialustoille etsittiin ja valmistajaksi valikoitui Data-Mate. Samalla hoitui myös kahvikuppien painatus.

Belgialaistyylisten paksujen vohveleiden päälle kasataan komea annos erilaisia lisukkeita. Annosten alusta on ruokakosketukseen soveltuvaa biohajoavaa kartonkia, jossa on rasvaa ja kosteutta hylkivä barrier-pinnoite. Annokset voi syödä kahvilan ulkopöydissä tai ottaa mukaan. Mukaan otettaessa rasiaan saa vielä erillisen kannen.

– Lähtökohtamme oli, että löydämme ympäristöystävällisen ja elintarvikkeelle sopivan alustan, joka samalla lisää yrityksen näkyvyyttä ja vahvistaa kuvaa Hangon Vohvelin brändistä. Lähdimme etsimään toimittajaa, joka pystyy toteuttamaan tämän vision, kertoo Hangon Vohvelin Aarno Törmälä. – Data-Matella oli tarjolla ympäristöystävällinen pakkausmateriaali ja nopea sekä asiantunteva palvelu juuri meidän tarpeeseemme.  

Hangon Vohveleista tuli kesänviettäjien suosikkiherkku

Vohvelit saivat innostuneen vastaanoton ja asiakkaat kehuivat niin makua kuin vohveleiden hauskaa ulkonäköä. Markkinoinnin kannalta oli hyvä asia, että näyttävät annokset päätyivät usein myös somekuviin ja saivat sitä kautta näkyvyyttä.

– Uimakopin muotoinen vohveli näyttävällä alustalla, josta ilmenee yhtiön brändi, oli asiakkaidemme suosittu kuvausten kohde. Otetuista kuvista kävi hyvin ilmi herkullinen tuote ja yhtiö, joista asiakkaamme laittoi paljon kuvia sosiaaliseen mediaan. Alusta toimi loistavasti myös omassa markkinoinnissa.

Hangon Vohvelikahvila on suljettu tältä kesältä ja se avautuu jälleen ensi vuonna. Kesä jätti yrittäjille hyvän mielen ja asiakkaille makeat suut. Vaikka kesäkahvila on suljettu, yrittäjillä kiireet jatkuvat, sillä Hangon Vohveleita saa jatkossa myös talvella:

– Olemme erittäin tyytyväisiä menekkiin ja asiakkailtamme saamaan palautteeseen vohveleista. Nykyinen konsepti on todettu hyväksi. Lisäämme tuotevalikoimaamme myös suolaiset vohvelit, Aarno kertoo. – Asiakkaiden toiveesta avaamme Vohvelikahvilan nyt myös Espoon Isoon Omenaan lokakuun aikana.

Hangon Vohvelin nettisivut

Ympäristöystävällinen uutuus

Biohajoava kartonki on loistava valinta pikaruoka-annosten myyntialustaksi. Neliväripainatus antaa vapaat kädet suunnittelulle ja mahdollistaa brändin esiintuomisen houkuttelevasti. Sopivat värivalinnat lisäävät annoksen houkuttelevuutta ja tekevät siitä entistäkin herkullisemman näköisen. Samalla yritys voi huolehtia ympäristöstä, koska ruokailusta syntyvä jäte on helppo kierrättää.

Kysy lisää myyjiltä!

Samu Scheiman
Email: samu.scheiman@datamate.fi
Puh: +358 40 571 2522

Alex Scheiman
Email: alex.scheiman@datamate.fi
Puh: +358 40 685 3900

Kristian Karvinen
Email: kristian.karvinen@datamate.fi
Puh: +358 44 5566 057