Fat Lizard on Espoon ensimmäinen kaupallinen panimo, joka on alusta asti halunnut erottua muista olutbrändeistä ihan uudenlaisella designilla, joka ei takuulla jää huomaamatta kaupan hyllyssä. Vaikka oluen panemisen ytimessä on loistavan makuinen olut, niin suosion saavuttaminen vaatii myös hiotun brändi-ilmeen ja houkuttelevan näköiset etiketit.
Panimon tölkityslinjastolla pakataan lisko-olutta innovatiiviseen 360-tölkkiin eli aromitölkkiin. Tölkit on valmiiksi esipainettu Fat Lizardin vihreällä brändivärillä. Pohjavärin päälle tölkin kylkeen liimataan vielä kunkin oluen oma etiketti, joissa on toinen toistaan räiskyvämmät designit.
Vauhdilla tuotantoaan laajentavan yrityksen kasvukäyrästä näkee, että huolella tehty brändityö kannattaa: muutama vuosi sitten nollasta aloittaneen panimon tuotantokapasiteetti kasvaa ensi vuonna jo puoleen miljoonaan litraan.
Data-Mate kävi vierailulla Fat Lizardin pääkallopaikalla eli panimon tuotantotiloissa Espoossa. Videolla Fat Lizardin Topi Kairenius kertoo, miten oluttölkin ulkoasu toteutuu pala kerrallaan suunnittelijan ideasta aina valmiiksi tuotteeksi asti.